Elin Alsiok och Caroline Stenbacka Nordström

Stolthet – en outnyttjad resurskälla!

Stoltheten syns på kroppshållningen hos medarbetarna, den kommer till uttryck i bemötandet av kunder och påverkar arbetsmiljön och varumärkets alla dimensioner. Finns stoltheten där – eller inte? Svaret på den frågan får konsekvenser för organisationens förmåga att hållbart nå sina mål internt och externt.

  • Föreläsning Stolthet som strategi (45 min)
    En föreläsning med författarna som levandegör Stolthet som strategi och metoden Stolt bemötande. Med fokus på organisationers behov av kunskap om stolta uttryck hos både ledare och medarbetare delger författarna grundläggande framgångsfaktorer för stolthet. I föreläsningen ges förslag på hur ni kan påbörja er process. Vi rekommenderar att ni kompletterar med boken Stolthet som strategi (Liber, 2018) till samtliga era deltagare.
  • Pröva-på-Workshop med föreläsning (2 x 45 min)
    En pröva-på-process med båda författarna som gestaltar och presenterar Stolthet som strategi och metoden Stolt bemötande. Vi påbörjar processen med att skapa en stolt organisation utifrån grundläggande framgångsfaktorer. Författarna föreläser och processleder gruppen som tillsammans får pröva på en stolthetsworkshop utifrån sina egna förutsättningar. Boken Stolthet som strategi (Liber, 2018) ingår i denna workshop.
  • Workshop(3 x 45 min)
    Vi fokuserar på processledda övningar som väver in en koncis föreläsning om Stolthet som strategi och metoden Stolt Bemötande. Vi koncentrerar oss på att uppskatta det egna värdeskapandet i organisationen och att uttrycka stolthet med syfte att öka den organisatoriska stoltheten hos medarbetarna. Boken Stolthet som strategi (Liber, 2018) ingår i denna workshop.
Elin Alsiok och Caroline Stenbacka
Elin Alsiok och Caroline Stenbacka Nordström