Susanne Einhorn
Susanne Einhorn föreläser. Hon är beteendevetaren som inspirerar sina deltagare att våga ta steget mot att bli sitt allra bästa jag där den egna personligheten och ambitionen får glimra fram i möten som leder till att kunden blir mer än nöjd. Helt enkelt supernöjd! Susanne har 25 års erfarenhet och jobbar med 250 olika kundföretag i 25 olika länder. Hon har även skrivit 3 böcker på temat sälj.
Hur lycklig är din kund och hur lycklig är du själv? Välkommen in i framtiden, där service och sälj är företagets viktigaste DNA. Där kärleken i kundmötet kommer att öka lönsamheten, påverka företages rykte och göra varje dag jobbet så mycket roligare.
Susannes koncept Supernöjda kunder och lyckliga säljare ger de rätta verktygen för att toppa servicen, få alla upp på tå och se till att kundupplevelserna skiljer sig från mängden.
Ni får beprövade modeller som snabbt kan omsättas i det dagliga arbetet och som ger mätbara resultat, nya attityder och ökad motivation. Ni får bilder och historier berättade med humor och värme och mängder av framgångsexempel från alla de företag som jag arbetat med.
Susannes föreläsningar och workshops
(Exempel på rubriker och teman)
- Kundernas krav ändrar arenan:
Uppkopplade, medvetna och pålästa kunder ändrar arenan. Dagens buzzword stavas KUNDUPPLEVELSER - Do you have what it takes?
Så möter du Traditionella Tore som behöver kalla fakta, Utåtriktade Ulla som vill snacka semesterminne, Speciella Isabella som behöver få positiv feedback och Risktagande Rickard som behöver snabba puckar. Fyra personlighetstyper med sin egen kommunikationsstil - Vad innebär yrket säljare år 2019
Ta på yrkesrollen och låt showen börja. - Storytelling
Kunder idag vill veta VAD de köper och från VEM. - Merförsäljning är säljares akilleshäl!
Så gör du merförsäljningen till en självklar del av köpprocessen - Säljare bränner affären – så blir avslutet tydligare!
Tre enkla steg för att trygga avslutet. Finslipa konsten att vända invändningar till säljande argument
Och inte minst
Så coachar du dina säljare mot mål Om daglig feedback och återkoppling
Exempel på kunder och utmärkelser
Några av hennes kunder är Acne, Systembolaget, Interflora, IKEA, MQ och Rituals.
Under åren har Susanne säljtränat fram 4 fyra vinnare i klassen Årets Bästa Butikssäljare där prisutdelningen sker på den årliga och prestigefyllda Retail Awards-galan.
Kundcase
Susanne är vår nestor i service och kundbemötande. Vi vill få alla våra säljare att låta kundmötet kretsa kring det faktum att människor inte bara kommer in för att köpa en vara utan för att köpa sina drömmar & förhoppningar- Susanne har levererat precis det vi vill och lite mer därtill.
Anders Wall
VD
Dormy Golf
Det är en ren fröjd att arbeta med Susanne! Den energi och entusiasm som hon ger kring ämnet sälj och kundbemötande är oslagbart. De resultat som vi får av detta är en viktig byggsten i vårt nya Interflora.
Magdalena Persson
VD
Interflora