fbpx

Stefan Hyttfors

Stefan Hyttfors är en av Nordens mest anlitade föreläsare i frågor som rör affärsutveckling, omvärldsbevakning och innovation.

Exempel på rubriker;

• Låt andra sköta snacket – om sociala medier, modern marknadsföring och PR
• Framtidens marknadsföring – om sociala medier och extrem kundservice
• Framtidens ledarskap – om talangernas krav och entreprenöriella organisationer
• Framtidens arbetskraft – om mötet mellan robotar och bortskämda 80-talister
• Framtidens handel – om skiftet från prylar till tjänster
• Affärsutveckling – om innovation och entreprenörskap

Stefan Hyttfors


Stefan Hyttfors – Förändring är det som gör livet roligt och ett av mina uppdrag är att göra dig redo för förändring. Han är en av de mest efterfrågade föreläsarna i frågor som rör affärsutveckling, omvärldsbevakning och innovation. Vi erbjuder både fysiska föreläsningar och virtuella föreläsningar med Stefan.

– Förmågan att anpassa sig till förändring har alltid avgjort långsiktig framgång men paradoxalt nog verkar framgång göra oss mindre förändringsbenägna

Två typer av förändring enligt Stefan Hyttfors

Det finns två typer av förändringar, att bli knuffad eller att hoppa själv.
– De som ser möjligheterna till förändring är också de som kommer att ta initiativen och vara med om att styra framtiden, säger Stefan vill med sin föreläsning inspirera människor och företag att göra sig redo för förändring.

Enligt Stefan finns det två sätt att hantera förändring. Antingen hoppar man eller så ramlar man. Dessa två sätt att hantera förändring skiljer sig markant. När du ramlar är det någon som puttar dig utför en klippkant. Du kommer snabbt gå igenom faserna panik och en känsla av maktlöshet. När du sedan slår i marken kan du bara hoppas att du överlever när du hoppar så tar du sikte! Du gör en medveten handling där du försöker styra all din kraft till att påverka att du landar på ett så bra ställe som möjligt.

Föreläsningsteman

Digitalisering
Hållbarhet
Nästa generations ledarskap
Framtid för arbetet
Tillit som en differentiator

Exempel på rubriker;

• Låt andra sköta snacket – om sociala medier, modern marknadsföring och PR
• Framtidens marknadsföring – om sociala medier och extrem kundservice
• Framtidens ledarskap – om talangernas krav och entreprenöriella organisationer
• Framtidens arbetskraft – om mötet mellan robotar och bortskämda 80-talister
• Framtidens handel – om skiftet från prylar till tjänster
• Affärsutveckling – om innovation och entreprenörskap

– Vi är sju miljarder människor på en planet med begränsade resurser så vi vet att en hel del problem måste lösas på nya sätt. Dessutom ser vi redan att den digitala generationen kommer med helt nya synsätt, affärsmodeller och värderingar.

– Hur förändringsbenägen är du och din verksamhet? Hur ställer vi om från tillväxt till hållbarhet? Hur förändras ledarskapet? Vilka inspirerande exempel finns?, säger och undrar Stefan som har en bakgrund som journalist, pr-konsult och entreprenör.

 

Stefan Hyttfors föreläsningar
Stefan Hyttfors

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng