Anna Almberg

Anna Almberg

Anna Almberg är den passionerade kommunikationsexperten som vet vad som krävs för att få en organisation att gå åt samma håll. Hon föreläser om bemötande, kommunikativt ledarskap och intern kommunikation. Hennes huvudbudskap är att människor är det viktigaste kapitalet som finns.

– Jag vill att människor ska känna mer engagemang i sina liv och i sitt arbetsliv. För livet är för kort, säger Anna.

Anna beskriver sig själv som en ”rädda-arbetslivet-entreprenör” och har under många år utvecklat kreativa verktyg som hon vill dela med sig av för att fler ska lyckas med bemötande och intern kommunikation. Det handlar om att skapa glöd i människors hjärtan. Att få alla att känna sig viktiga och engagerade och ge medarbetare förtroende att tänka själva. Det smittar till omvärlden.

– Det närvarande ledarskapet är avgörande, lägerelden är den viktigaste kommunikationskanalen och förenkling av budskap är riktigt smart strategi. Dessutom skapas kundnöjdhet av nöjda medarbetare. Framgång börjar helt enkelt inifrån, avslutar hon.

Boka föreläsare om BEMÖTANDE OCH INTERN KOMMUNIKATION
Ett gott bemötande är inget påklistrat leende, det kommer inifrån, från engagerande medarbetare som trivs. Därför börjar ett externt bra bemötande med en förmåga att möta varandra, det vill säga med intern kommunikation. Fungerande intern kommunikation har positiva effekter på arbetsmiljö, trivsel, förtroende och ambassadörskap. Vad händer när medarbetaren är en ambassadör? Jo, det smittar till omvärlden och i kundbemötandet. Den här utbildningen passar alla verksamheter, privat eller offentlig sektor som finns för att tjäna andra, kundmöte, medborgarmöte eller patientmöte. Under en föreläsning, en halv eller en heldag lär vi oss grunderna i den mellanmänskliga kommunikationen. Varför möten som är som lägereldar är den viktigaste kommunikationskanalen, om lyssnande, öppna frågor och ledarskap. Därutöver inbjuds till inspiration och självreflektion kring bemötande. Hur hade det varit att möta dig själv en vanlig dag på jobbet? Om du var kollega? Eller om du var din egen kund.

Innehåll:

  • Hur hänger intern kommunikation ihop med engagemang och kundnöjdhet?
  • De viktigaste stegen för att bygga upp en god intern kommunikation
  • Vad är ett gott bemötande?
  • Egen reflektion – så hade det varit att möta mig själv en vanlig dag på jobbet
  • Läran om att lyssna och ställe öppna frågor
  • Metoden ”Maxa bemötandet” med kartläggning, självreflektioner och identifikation av förbättringar
  • Kreativa övningar och egen reflektion

Upplägg:
Föreläsning 1 – 3 timmar
Föreläsning + workshop halv- eller heldag
Utbildning 1 – 2 dagar

REFERENSER
”Jag är imponerad av Annas drivkraft och framåtanda – både som rådgivare, föreläsare och person. Jag är övertygad om att hon kommer att gå långt”
Kerstin Wallentin
Kommunikationschef
Systembolaget

”Som föreläsare är Anna en mycket inspirerande person och en god talare. Hon bidrar till kreativitet och skapar lust till utveckling.”
Ann-Christine Jenvén
Stadsdelsdirektör
Kungsholmens stadsdelsförvaltning

”Anna drivs av en övertygelse om att du kan skapa engagemang, handlingskraft och starka varumärken med äkta kommunikation, och hon lever som hon lär. Anna väcker tankar, känslor och engagemang när hon föreläser och delar med sig av pedagogiska verktyg för ett klokt och långsiktigt kommunikationsarbete.”

Ylva Linde
Kommunikationsstrateg
Stockholms stad

Ladda ner som PDF:

 

 

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng