Patrik Nordkvist

Patrik Nordkvist

– För att kunna förbättra sin effektivitet behöver man skapa ständig utveckling. Ett av de mest effektiva sätten att skapa ständig utveckling är att ifrågasätta varför saker görs som de görs eller är som de är, säger Patrik Nordkvist!

Ifrågasätta kan för många bli ett negativt ord, de vill gärna ha det som det alltid varit och inte riskera att behöva utveckla eller förbättra saker. Om någon ifrågasätter måste man kunna motivera och i samband med att man motiverar något tvingas man tänka efter om det egentligen är så bra.
Små barn är mästare på att ifrågasätta: Varför är det så här? Varför fungerar det så här? Precis som i ditt yrkesliv kan du då antingen sucka och säga: ”För att det är så här det är”, eller så tänker du efter. Varför är det så här? Ofta kan du ge en bra motivering, men du kommer att stöta på många tillfällen när du inte kan förklara. Det är just sådana tillfällen du ska utnyttja för att effektivisera.

De saker som ni gör, men inte kan förklara varför är troligen inte optimala, vilket innebär att du kan spara tid på att effektivisera dem.
Fortsätt därför att alltid ifrågasätta varför saker är som de är, och glöm självklart inte bort att ifrågasätta vad du själv gör.

Har du ifrågasatt något idag? Undrar Patrik Nordkvist!

Föreläsning om försäljning – Fokus på att skapa ökad försäljning och ökad vinst

Patriks föreläsningar bjuder på konkreta råd baserade på hans egna erfarenheter och de senaste rönen. Med sin höga energinivå och djupa kunskap inom försäljning håller han föreläsningar som ger inspiration och uppmanar till utveckling.

Patrik är en mycket uppskattad föreläsare och har genomfört hundratals föreläsningar för stora och små grupper. Huvudfokus i föreläsningarna är alltid att skapa ökad försäljning och ökad vinst.

Han har arbetat med försäljning i över 20 år, merparten av tiden som försäljningschef och VD i bolag med kraftig tillväxt.

Exempel på föreläsningar

  • Hur du dubblar din omsättning
  • Den nya säljmodellen
  • Varför du måste jobba med Social Selling
  • Försäljning för entreprenörer
  • B2B-försäljning i framtiden
  • Modern försäljning
  • Försäljning för icke-säljare
  • Kundvård som säljer
  • Lycka som säljare
  • Modern relationsförsäljning
  • Tar fram nya i samband med att kunder eftersöker dem.

Utbildning 

  • Social Selling (Öppen utbildning och Företagsunik)
  • Ta bättre betalt och öka försäljningen (Företagsunik)
  • Modern relationsförsäljning (Företagsunik)

Sagt om Patrik;

Glöm det gamla tjatet om säljknep, Patrik har knäckt koden för hur man gör idag, för att sälja till moderna människor.
Petter Schanche, Ordförande, Marknadsföreningen i Uppsala 

Grundläggande säljteknik förklarat på ett tydligt och enkelt sätt
Johan Rosendahl VD, XL-Byggpartner AB

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng