Lars-Börje “Bulan” Eriksson

Lars-Börje “Bulan” Eriksson

– Jag är olympisk bronsmedaljör i alpin skidåkning som blev entreprenör i sportbranschen och nu driver en start-up inom turismen, säger Lars-Börje ”Bulan” Eriksson.

 

Start-up bolaget heter Geztio och har utvecklat en världsunik ”Tourism Big Data Platform” som samlar, analyserar och presenterar all typ av turismdata i real-tid till sina kunder. Kunderna är turismföretagare och destinationer i hela världen.
I en nyligen publicerad undersökning på Skift.com svarade 83% av över 200 turismbolag ”Kritisk eller Mycket viktig” på frågan ”Hur viktigt är data och dataanalys för din organisations ekonomiska framgång?”

Att förstå gästernas föränderliga behov och beteende är av största vikt för att kunna vara konkurrenskraftig på en global marknad.
Att använda sig av Big data och Business Intelligence kommer vara avgörande för företag inom besöksnäringen för att bli lönsammare i framtiden.

Det är detta som Geztio är världsunika med att göra och skall tjäna sina pengar på.

Lyfta de lokala hjältarna
I ett Skavlan liknande upplägg kommer Bulan och Stefan sätta fokus på destinationernas ”Lokala Hjältar”, företagarna, och lyssna på deras problem och ge dem nya verktyg att använda för att bli mer lönsamma i framtiden.
– Erfarenheterna från att bygga ett professionellt destinationsbolag i ÅRE mellan 2008-2013 och över 20 år som företagare inom Sport, Turism och Outdoor samt drivet som gav mig en OS-brons medalj i Super-G i Calgary 1988 är det som jag tar med mig in i alla mina uppdrag, säger Bulan som vi har ett unikt samarbete med.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng