Jan Gunnarsson

– föreläsare, författare & inspiratör

inom värdskap, bemötande och medkänsla

Min passion är en värld där alla känner sig välkomna och alltid möts med respekt, värdighet och omtanke.  En sådan kultur skapar mening, bygger tillitsfulla relationer, effektivitet, kvalitet och lägger grunden till långsiktig framgång och lönsamhet i en värld av val och hyperkonkurrens, säger Jan Gunnarsson föreläsare, författare och grundare av The Hostmanship Group.

Som författare till åtta böcker inom värdeskapande, värdegrund, värdskap, bemötande, service, samverkan och ledarskap är Jan en av landets mest anlitade föreläsare och har inspirerat sin publik vid över 1 800 tillfällen i Sverige och internationellt. Efter mångårigt boende i England och USA skriver och talar Jan engelska flytande.

Uppdragsgivare beskriver Jan som ”kunnig, erfaren och inspirerande”.

UTBILDAD VID STANFORD

Jan är som ende skandinav utbildad till lärare i medkänsla vid Stanford University i USA och har gått utbildningsprogram i personligt ledarskap på Harvard Business School. Som kontrast har han även varit på retreater och dessutom har Jan läst 500 böcker om att vara människa och ledare, för att ständigt utveckla sig själv och sitt ämne.

LÅNG ERFARENHET

Med sin 30-åriga egna erfarenhet från bemötande, värdskap, ledarskap, kulturutveckling och kommunikation som ledare inom näringsliv och offentlig sektor, talar och skriver Jan med mycket humor, känsla och personliga anekdoter utifrån egna erfarenheter.

Jan’s insikter och erfarenheter från mänskliga möten och relation är något vi kommer att bära med oss i framtiden, det kommer verkligen göra skillnad.

Daniel Olsson

Vice VD, Capio Närsjukvård

Jan skriver och talar om:

  • VÄRDSKAP; konsten att få människor att känna sig välkomna, ett förhållningssätt och beteende om hur vi som ledare och medarbetare bidrar till att skapa välkomnande och inkluderande verksamheter där människor alltid möts med respekt, värdighet och omtanke.

  • MEDKÄNSLA; konsten att vara professionell och medmänniska. Att rusta sig för att möta människor som inte är tillfreds, med respekt, värdighet och omtanke. Och samtidigt känna mening, glädje och välbefinnande i sitt arbete.

 

Exempel på föreläsningar:

TEMA: VÄRDSKAP

Det goda värdskapet

Konsten att välkomna kunder, kolleger och sig själv

TEMA: MEDKÄNSLA

Den professionella medmänniskan

Konsten att möta människor som inte är tillfreds

TEMA: VÄRDSKAP OCH MEDKÄNSLA FÖR LEDARE

Den välkomnande verksamheten

Konsten att skapa en kultur där människor känner sig välkomna

Föreläsningarna är:

Utvecklande Ger nya perspektiv och insikter.

Underbyggda Utgår från vetenskap och beprövad erfarenhet.

Underhållande – Glädje och humor med glimten i ögat.

Uppmuntrande  Skapar stolthet över den man är och det man gör.

Uthålliga Tankarna sitter kvar och kan omsättas i handling.

Längd: Keynote: 60-90 min. Inspiration och träning 90 – 180 min. Skräddarsydda föreläsningar, workshops och träning. Program och processer enligt offert.

Wow! Vilken bra föreläsning! Den fick oss att bli mer medvetna om vikten av kundvård, företagskultur, ledarskap och det personliga ansvaret. Verkligen inspirerande och tänkvärt. Alla var verkligen entusiastiska efter en timma med Jan på scen.

Per Thorstensson

VD, Arlanda Express

Vi är oerhört nöjda med Jan´s presentation. Som ett företag där vi sätter människan först, letar vi alltid efter nya perspektiv för att utveckla och leda oss själva. Dagen med Jan levde verkligen upp till våra höga förväntningar om honom som en mycket bra och inspirerande.

Johanna Jaktman och Kai Peper

IKEA

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng