Arvid Axland

Arvid Axland

I en allt mer digitaliserad och rationell värld behövs mer känslor och meningsfulla upplevelser. Människor behöver bli bemötta som just människor med allt vad det innebär, inte som anställda eller konsumenter.

– Om fler företag blir mer emotionella och upplevelseorienterade i relationen med människor så blir vår värld avsevärt bättre, och företagen mer lönsamma.

Det säger Arvid Axland, författare till Jakten på känslan, som vi nu inleder ett samarbete med.

– De som känner mig säger att jag är en motsägelsefull kombination av lugn och framåtanda. Jag har väldigt lätt att intressera mig för nya saker, personer och utmaningar och vill fort springa på nästa grej, säger Arvid som vi nu inleder ett samarbete med när det gäller föreläsningar och workshops.

– Däremot stressar jag nästan aldrig upp mig för något och jag kan vara väldigt uthållig om det behövs, jag var förr i tiden en av Sveriges bästa långdistanslöpare, där krävs det tålamod, liksom att skriva en bok, Jakten på känslan, som är namnet på Arvids bok.

Arvids föreläsning och workshop

KONSTEN ATT SKAPA MENINGSFULLA UPPLEVELSER
När produkter och tjänster blir alltmer lika återstår kundupplevelsen som den viktigaste framgångsfaktorn ett företag har. Arvids mission är att göra företag och dess medarbetare medvetna om vilket värde de har möjlighet att skapa för sin omgivning genom upplevelser. I allt de gör och säger.

– Om fler företag blir mer emotionella och upplevelseorienterade i relationen med människor så blir vår värld avsevärt bättre, och företagen mer lönsamma. 

Om Arvids föreläsningar
Under sina föreläsningar varvar han viktiga trender med inspirerande exempel och konkreta metoder. Och hans föreläsningar och workshops anpassas alltid.

– Du kommer att komma ifrån föreläsningen fylld med insikter och konkreta idéer för hur du kan skapa starkare upplevelser för din omvärld. Du kommer också förstå att det är lättare än du tror, säger Arvid.

Filosofin och metoderna finns beskrivna i boken Jakten på känslan – konsten att skapa meningsfulla upplevelser, som Arvid skrivit tillsammans med Niels Kjærgaard-Jensen.

Gillar att inspirera till stordåd
– Jag gillar verkligen att via föreläsningar och workshops inspirera till stordåd. Att se i ögonen hos deltagarna att idéer uppstår och polletter trillar ner är en av de finaste gåvorna jag kan få. Jag är ändå inte riktigt nöjd förrän jag känner att jag bidrar till insikter och idéer som direkt går att omsätta till värdefulla kundupplevelser. 

BOKNING: Arvid bokas enklast via SAJ.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng