Personalen

din viktigaste resurs

Vi har ett arbetsliv att förbättra. Ett arbetsliv där människan får mer fokus och där vi blir bättre på att involvera, vara närvarande och lyssna på varandra. Fungerande intern kommunikation har positiva effekter på arbetsmiljö, kundnöjdhet och lönsamhet. Den här föreläsningen ger ökade insikter kring betydelsen av intern kommunikation och verktyg för ett mer kommunikativt ledarskap och medarbetarskap. 

Människor som är engagerade är det viktigaste kapitalet som finns. Det är människor som förverkligar idéer, gör jobbet och driver utvecklingen framåt. Intern kommunikation är ett smörjmedel för att skapa engagemang och är kittet som förenar människor. Det är tack vara dialogen mellan ledare och medarbetare som arbetsglädje skapas på riktigt. En fungerande kommunikation är som en synergi där ett perspektiv möter ett annat, och det uppstår något nytt. Ett plus ett blir tre. När det fungerar blir det blir roligare att gå till jobbet. Medarbetare som gillar att gå till sitt jobb berättar det för andra. Det uppstår ett ambassadörskap. Därför märks bra intern kommunikation i allra högsta grad i medarbetarens bemötande gentemot omvärlden.

/ Stefan & Anna

Vi vet hur & vi har lösningen!

Anna Almberg, föreläsare och inspiratör. Anna har i många år varit rådgivare och utbildat många av Sveriges största organisationer i att förstå betydelsen av att engagera medarbetarna genom bra intern kommunikation.
”Anna var en jättebra föreläsare. Er matchning mellan vårt behov och hennes förmåga var 100%.”
Rickard Carlsson – Försvarsmakten

Anna är också konstnär och har både kontor och ateljé på Värmdö i Stockholms skärgård. Med en stor portion kreativitet bjuder Anna på modeller, bilder och förklaringsmodeller, allt för att göra den komplexa kommunikationen konkret. Anna har en modig föreläsarstil där hon gärna involverar deltagarna i övningar och i dialogen. Hon vill skapa rörelse och förbättring på riktigt!

Föreläsningens innehåll & upplägg
  • Hur hänger intern kommunikation ihop med engagemang och kundnöjdhet?
  • De viktigaste stegen för att bygga upp en bra intern kommunikation
  • Varför är ledarskapet den viktigaste interna kommunikationskanalen?
  • Hur är en kommunikativ medarbetare?
  • Vi utforskar dialogens kraft
  • Läran om att lyssna och ställa öppna frågor
  • Kreativa övningar och egen reflektion

Upplägg:

Föreläsning 1 – 3 timmar
Föreläsning + workshop halv- eller heldag
Utbildning 1 – 2 dagar

Case

Stockholm stad

• Utbildade cirka 100 verksamhetsledare i verktyg för att utveckla bemötande

• Utvecklade en pedagogisk verktygslåda för att stödja alla ledare och 44 000 medarbetare att få kraft i en av de mest strategiska frågorna, mötet med Stockholmaren.

Riksbyggen

Genomförde en gedigen analys av det kommunikativa nuläget där det alltid ingår att praktisera som medarbetare, här var jag fastighetsskötare. Resulterade i en rapport för vidare beslut i ledningsgruppen. Utvecklade strategier för kommunikation och verktyg för att stärka kommunikatörer i rollen som rådgivare. Utbildade HR och Kommunikationsavdelningarna i att lyckas med kommunikation.

Arbetsgivarverket

Var inspirationstalare när Arbetsgivarverket lanserade en strategi för den framtida arbetsgivarpolitiken och inspirerade cirka 200 generaldirektörer i det framtida ledarskapet.

Öppna utbildningar

Har genom åren träffat tusentals kommunikationsansvariga genom öppna utbildningar bland annat på Berghs School of Communication. Får i snitt 4,9 av 5 möjliga i pedagogisk kompetens och i min kunskap

Tommy Davidovic

Förändring, motivation och engagemang är lättare än du tror.

Tommy Davidovic, har jobbat med människors förändring i över 10 år. Vad händer om vi utgår från hur människan faktiskt fungerar och anpassar verksamheten efter människan och inte tvärtom? Tommy har nycklarna som ökar din personals engagemang, samarbete och effektivitet!

”Skulle rekommendera alla i ledarposition att lyssna på detta! Skapade både igenkänning och reflektion i mig som ledare och organisationen jag jobbar i”

Maria Nuberg, Platschef – EsonPac

Tankar & verktyg som ökar effektiviteten och ger resultat.

Johan Olsson  är känd för att inte lämna något åt slumpen. Han har målmedvetet siktat på att lyckas och att nå ända fram. Han har lyckats och han har vunnit och stått högst upp på prispallen. Men vägen dit har inte varit varken enkel eller spikrak. Vill du veta hur Johan nådde toppen av prispallen?

Vill ni förbättra & förändra

Låt oss hjälpa er

SAJ, skapar möten som utvecklar er verksamhet. Kompetensutveckling, konferens, frukost- och lunchkoncept eller en hel seminariedag? Låt oss hjälpa dig förbättra och förändra.

Tillsammans med dig skapar vi möten som utbildar, upplyser och underhåller.

“Samarbetet med SAJ är verkligen smidigt men framförallt är det den personliga touchen och det individuella upplägget som skapar kvalitet i samarbetet.”
Stefan Lövgren – General Manager, Svenska Handbollslandslaget AB

Låt SAJ hjälpa dig – kontakta oss idag

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng