
Lars-Börje “Bulan” Eriksson
Entreprenör, golfälskare och skidåkare
Bulan är kanske mest känd för sina prestationer inom alpin skidåkning, men han har även jobbat som VD för Åres destinationsbolag. Sedan 2015 är han VD och delägare i Geztio, som på ett imponerande sätt kombinerar digitaliseringens stora möjligheter med den snabbväxande besöksnäringen. Med hjälp av Geztios tjänster får kunden reda på gästernas behov och beteenden i realtid och kan därmed förutse och förstå sin gäst. Nyckeln till lyckad försäljning, marknadsföring och nöjda kunder är att förstå dess behov och beteende, vilket Geztio hjälper dig inom besöksnäringen att få stenkoll på.
Förstå vilka dina gäster är & vart de kommer ifrån
Mät gästens nöjdhet och styrkan i din destinations varumärke året runt. Identifiera destinationens olika gästsegment, gästens inre drivkrafter, vad som attraherar dem att åka till din destination, var de kommer från, var de söker sin information, hur de bokar Er, hur Er destination skall nå nya och befintliga gäster.
Med denna informationen blir det väldigt mycket enklare att marknadsföra dig mot dina potentiella gäster och anpassa verksamheten efter deras önskemål och behov. Varför inte visa dina annonser för tyskar, i Tyskland?
Geztios erbjudande tillsammans med SAJ
Lokala hjältar & data
Vi ger dig som näringslivschef/destinationschef möjlighet att låta dina företagare stå i fokus under en dag för att få fram deras viktigaste frågor med syftet att utveckla din kommun i ett Skavlan-liknande möte.
Tillsammans med SAJ har Geztio skapat ett möteskoncept som syftar till att utveckla destinationer och lyfta de lokala hjältarna. De lokala hjältarna består av alla som är verksamma inom besöksnäringen (hotell, pensionat, vandrarhem och campingplatser), restaurangnäringen (restauranger och caféer), handeln och event- och aktivitetsbolag.
”Att utveckla turism handlar om att skapa fantastiska upplevelser för gästen och för att kunna göra det måste en hel destination kunna samarbeta! Det underlättar enormt mycket om företagarna och destinationen ser kundens behov och beteende på samma sätt för att komma fram till effektiva lösningar. Framtidens kunskap om gästen finns i big data och business intelligence tjänster som mitt nya bolag Geztio har tagit fram!”
– Lars-Börje “Bulan” Eriksson
- Identifiering av ett antal tydliga behov i er destination.
- Förslag på ett antal lösningar
- Inspiration till framtidens destinationsutveckling
- En start på en ny dialog om utvecklingen av era destinationer